"טכני בלבד": צו על תנאי בעתירות נגד חוק הסבירות

    ישראל רובין No Comments on "טכני בלבד": צו על תנאי בעתירות נגד חוק הסבירות

    השופטים הוציאו צו על תנאי בעתירות נגד חוק הסבירות "מטעמים של יעילות הדיון בלבד". בנוסף צורפו עמותות להליך במעמד "ידידי בית המשפט". יתכן שהדיון ישודר

    אולם בית המשפט העליון צילום: פלאש 90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בית המשפט העליון הוציא הערב (רביעי) צו על תנאי בעתירות נגד צמצום עילת הסבירות "מטעמים של יעילות הדיון".

    באופן עקרוני, המשמעות של צו על תנאי היא שהשופטים נוטים לקבל את עמדת העותרים ודורשים מהמשיבים לעתירה להשיב מדוע לא תתקבל העתירה. אך כאן הדגישו השופטים כאמור כי "מטעמים של יעילות הטיפול בעתירות ומטעמים אלה בלבד, בלא שיהיה בכך משום הבעת עמדה לגופם של דברים, החלטנו להורות על מתן צו על תנאי כמבוקש בעתירות שבכותרת".

    עוד קבעו השופטים, כי המשיבים יגישו תצהירי תשובה עד ליום 3.9.2023 בשעה 14:00. עיקרי הטיעון מטעם העותרים יוגשו עד ליום 7.9.2023 בשעה 14:00.

    השופטים דחו את הבקשות לצרף עתירות נוספות להליך: "משנקבע מועד לדיון ונקבע ההרכב שידון בעתירות, לא ראינו במקרה דנן מקום לצרף עתירות נוספות לדיון או לצרף עותרים או משיבים נוספים לעתירות קיימות".

    עם זאת, הם קיבלו את הבקשה להצטרף להליך כ"ידידי בית המשפט": "ראינו מקום להיעתר לבקשת "אדם טבע ודין – אגודה ישראלית להגנת הסביבה" וכן לבקשה החלופית של העותרים בבג"ץ 6038/23 (בפסקה 13 לעתירתם) לצרפם להליכים במעמד של "ידידי בית המשפט".

    בנוסף, מסרו שופטי העליון כי הם שוקלים להעביר את הדיון בשידור חי.



    0 תגובות